vårtecken och långsam uppdate

Kära dagbok, eller vad man nu ska kalla det här virtuella brevskrivandet.

idag slog våren till med dunder och brak, eller så var det jag som gick ut genom dörren för första gången på länge. Jovisst har dörren till knugens gatan öppnats och stängts en hel del när spex, testjobb och pubrundor avklarats, men mesta delen av dessa aktiviteter har hållit sig till dygnets mörkare timmar.
Nu har jag äntligen sett liv spira upp ur grå jord och röda knoppar bildas på brun stam i belysning av solstrålar, visserligen med islossning som bakgrundsljud och påpälsad till öronen. Nu så kommer våren, nu är våren här, lite grå och mulen, men ändå så kär.

Första glassen avklarad och även en fika på stående fot på det nya kaféet som min mor hittat. Tur att man bor hos en detektiv som ibland gör ofantliga fynd.

kvällen avslutades med en brutal omgång tp i stearinbelysning - vad gör man inte för en jordisk timme.



Om det hinns med så kommer morgondagen belysas av en strålande hand, mer säger jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0