tomten bor i öst

Tog mig en resa öster ut och hamnade bakåt i tiden.

Från min gata här i staden, där våren är på väg. Isen smälter, träden knoppas och man kan gå omkring bakom solglasögon - dock för att skymma diset ifrån grannen värmeverket.

Till

En gata på väg mot landsbyggd, eller åtminstone villakvarter och till salu skyltar så långt ögat når. Där snön ligger i drivor, den annars så skottade cykelbanan en enorm isfläck och snön virvlar kvar i luften.

Så väl hemma, efter tre timmar och femton minuter, med förfrysta fingrar och stela tår somnar jag i soffan.. vaknar tre minuter senare - plugga ja, det var det jag skulle göra.. Mitt fokus ligger högt inför fysiologin. Somnar om och vaknar av mobilen som ringer, V vill ut på promenad för att bli av med huvudvärken - en chans att slippa njurens reningssystem är min tanke -

En del dagar förbannar jag mig själv över att ha påbörjat en utbildning med inre obehagliga organ som inlärd töntfakta som följd.. Man blir det man läser mina barn, tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0