det ligger en fisk på isen..

.. Och jag är kär.

Fast det kanske var att ta i, jag är snarare oemotståndligt förtjust i regissören ifrån gårdagens nattfilm.

Tillbaka till fisken, på min väg mellan en viss kyrka och en annan kyrka löper det ett vattendrag. Detta vattendrag är som all flytande vätska på vinterhalvåret stelnat, fryst, ogenomträngligt.. Men trots alla okunskaper jag har om vatten i stads miljö så vet jag att fiskar inte lever ovanför vattenytan, särskilt inte när vattenytan är fryst. Detta gör fisken jag begrundat ett antal gånger de senaste veckorna. Fisken som begrundades senast idag har kortats ned något, antar att en fågel kalasat på det två meter långa vidundret, men hur tog sig fisken dit?
Har vidundret simmat upp och lagts sig för att njuta av vårsolen och glömt bort bort för en stund att fiskar inte andas luft? Har någon varit på promenad med en fisk och sedan tagit ett dramatiskt beslut att dumpa vännen över brokanten? Har någon pimplat och fått en chock så att fångsten aldrig togs med hem? Eller har kyrkan vid vattnet en morbid humor i sin nya reklam?

svar sökes

god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0