Jul utan snö

Ännu en gång skriver jag ett inlägg, tror att jag sparat det, loggar ut och inser att en timmes planerande och bildletande är förgäves.
Den här gången hade jag skrivit ett fint inlägg om julen, en fantastisk julmarknad som ägde rum på skolan, en  utflykt till stora staden med en tur Skansen och ett mysigt besök av mor och far. Allt ackompanjerat av snöflingor i luften och några centimeter på marken, som om det hade varit självaste julafton. Nu är det annandagens gryning och regnet duggar tätt här i södra delen av landet falukorv. Snön for jag ifrån och den stannade envist kvar i skogen. Morgondagen bjuder på en resa norr ut men snön kommer lysa med sin frånvaro även där. Om man ändå bott i Burträsk... Som den vakne läsaren förstår har mitt internet inte varit min bäste vän över dygnet som varit, dagen som gryr nu är inte annandagen utan, vad denna tisdag nu kan heta, tredjedagen jul? Stormen viner runt knuten och jag är åter tillbaka på min kungliga gata, om så bara för en natt.

I hopp om att snön en dag kommer ifatt mig bjuder jag på skogens snö och en modern tomte.
God fortsättning på en snölös jul!









image description



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0