lite försenat..

Hälsa från ditt x (skulle inlägget egentligen hetat men nu bidde det inte så)

Nu är det bara timmar kvar tills tåget går, Göteborg är avklarat och tjugo år har gått.

Hinner man bli lagom vuxen på en tågresa eller handlar det mest om rädsla för förändring? När det förflutna dyker upp i sällskap med framtiden och jag förväntas reagera och agera känner jag mig som fyraåringen som bara vill hålla mig i kanten på mammas kjol. Kan man bromsa tåget, stänga av tiden och backa bandet så att jag kan få vara ett barn på kungsgatan lite till?

Men kanske att en flaska rosa bubbel kan få livet i skogen att glittra likt galaxer på stjärnhimlen.



Nu när min adress kommer att vara lite närmre Hufudstaden så kanske man kan tänka sig att man hälsar på de där kusinerna lite oftare, även att man tar sig en tur till just storstaden på S eller kanske rent ut av Uppsala.. Det finns rätt bra folk över hela landet falukorv. Dessa två är bra exempel på sådant folk.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0