Vår i norr och mystiskt pulver

Helgen i norr är avslutad, 16 timmar på en buss är avklarat och jag har aldrig varit så sugen på glass. När resan var inne på sin sjätte timma trodde jag att jag skulle bli smått galen, internet slutade fungera - mina grannar runt ikring hade alla varsin uppkopplad telefon. Själv har jag en där jag inte kan se vilka sms jag skickat, vilket kan bli aningens pinsamt när man druckit lite för mycket och inte har alkolås på telefonen.





Har i helgen insett att jag inte riktigt kan ta hand om mig själv, inte i en främmande stad och inte där klubbarna mot droger har konstiga gäster med mystiska pulver. Tur att man har vänner som slår på lyktstolpar och väntar i timmar för att hämta ut mig..



Jag har även insett att sol i Uppsala är härligt men att korridorer inte är så charmiga som de ser ut, filmjölk i all ära men inte på min kofta. Dessutom finns det tydligen anledningar till varför man inte ses på tre år. Att den som blivit svikt har ärr är för mig naturligt men att den som svek har djupare ärr och svårare att tas sig över historien var något nytt för mig.  Kanske är det så att man inte kan vara vän med ett x. Men jag hoppas att jag har fel.



imorgon ska jag upp vid 5.35 - verkligheten är tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0