älgar på vägbanan

tre timmar och fjorton minuter in på en åtta timmars resa.. Har en känsla av att jag kommer att se solen gå upp och ned på den här resan. Fast det är molnigt så jag kommer troligtvis inte se någon skillnad.

Hela jag har en aura av grillad plastpåse och min packning ser ensam och ynklig ut vid min enorma fotölj, med  *trumvirvel* fotstöd - eller fotpall kanske det kallas när den är  stoppad och skinnklädd. Jag har hittat himmelriket i en stol.

Staden jag lämnat för helgen med enhörningar, rymdstationer, musikkris och känslan av att vara tolv år stämplat i pannan försvann på vägen till Borås. Synda att inte de kyliga smsen stannat kvar i stan där våren finns på morgonen men inte på kvällen. Nu Jönköping - tio minuters paus och fem satc avsnitt senare är jag uttråkad och mina hörlurar är trasiga. Vad hade jag gjort utan internet? Antar att jag först nu förstått och accepterat att jag är en slav under det stora spindelnätet. Varför gick jag inte teknik på gymnasiet, eller universitetet kanske det heter när man är gammal nog för val, system, uteliv och banklån. Antar att jag inte lär mig fixa hörlurar, eller skor för den delen om jag hamnar i Vadstena. Får bygga min egen garderob, laga mina skor och köpa ett storpack hörlurar innan löven faller av träden och jag tar mitt liv till en annan del av landet falukorv.

En helg i Uppsala, med 16 timmars bussresa, en vän som fyller år och reklamen på motorvägen mobbar mig. Jag hatar att vara student. Om jag hade fått bestämma hade jag spolat fram tills dagen mitt 70åriga jag sitter i min takvåning i Paris, dricker vin på balkongen och ser ut över mitt imperium.

Nu är första säsongen slut och mitt taggande humör ligger någon stans under botten nivån, en liten fågel viskade i mitt öra att man inte taggar till för ens vid fem, då jag troligtvis sover med huvudet på min stolgrannes axel. - Jag är tydligen inte så bra på att peppa mig själv under åtta timmar, att projicera taggandet till någon annan går desto bättre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0