snart, snart

I morgon börjas det, då är det officiellt inte längre lov, visserligen börjar jag inte för ens vid halv ett men tanken på att gå till halv fem första dagen.. då kommer det att vara mörkt ju!
Detta var alltså sista jullovet, i tolv år har man pluggat och nu kommer det ta slut.. känner att paniken växer medan sekundvisaren tickar. jag vill inte bli stor, kan man få gå om nian igen, så att man får lite mer tid på sig? eller hyra in någon annan som kan göra sista terminen åt mig?

dessutom betyder slutet på jullovet att det är slut på julen, att det kommer bli svinigt kallt, att julbelysningen försvinner och att ompalompiernas torn slutar se ut som en godisfabrik.. och mina lampskärmar, nu blir vasaparken hemsk och tråkig igen...

har en fenomenal vecka att se fram mot.. :/
måndag : ett stycke tvättning klockan åtta på morgonen
ett stycke nina att vinka adjö till..
tisdag: ett stycke inlämning + konstverk
ett stycke av helvetets överdel i munnen .. i form av djävulens avkomma till tandläkare och en bit metall
onsdag: ett stycke panik över att jag inte vet om jag vill skriva om magkatarr
torsdag: ett stycke svenska nationella muntligt, som jag inte börjat skriva på än
fredag: ett stycke pusta ut över veckan och äntligen få tid att ojja mig över hur ont det gör åt alla håll, djävulens avkomma kommer att ha petat in taggtråd istället för den tunna snälla tråden om jag känner henne väl.

men innan och efter veckan är slut så kommer en Nina och övernattar i min boning, så blir det ett antal mys med j och ett mega partyt allan för micke (var bara tvungen)


detta kommer vara min spegelbild i ett år framöver... åt ett äpple tidigare i kväll och ångrade det vid andra tuggan, hur ska det då bli med knäcken nästa jul... :/ vad har jag gett mig in på?


Kommentarer
Postat av: Fanny

gillar ditt humör du är på ikväll/natt! du orkar lixom inte längre vara irriterad utan har gått över till det där trötta läget med endast ironi istället ;)

(det läget jag befinner mig i hela tiden för övrigt)

2010-01-08 @ 01:35:35
URL: http://fannywe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0