resumé av helgen...

byggnadsgubbarna har glömt att släcka lyset, göteborg elnät är överbelastat och går på lågvarv , skolan har börjat, läxhögen växer trotts att jag tycker få mig gjort det mesta, snön är kvar men har börjat slaska runt huset.. bara jag som längtar tillbaka till lovet?

tänk att få sova till tre på en vardag, ha filmmaraton på en vanlig kväll och inte oroa sig över timmarna på dygnet inte ska räcka till pluggande... men nu är det vardag, jag är uppe alldeles för sent som vanligt.

i fredags var det värsta terrängritten till skolan, tydligen är det inne att ploga en och en halv meters vallar till trottoarerna... fann dessutom ett kadaver på vägen, kan inte mer än att se lyckan i en död råtta i den grå snön - 1. i det tillståndet kommer den inte vandra in i min källare, 2. det var länge sen jag såg ett vilt fyrfotadjur.. - vi stadsbarn får nöja oss med det lilla...

lekte med gips på formgivningen, kände mig åter som ett dagisbarn..

sen kom stockholm på besök, först storstryk i mariokart och lite s & c + banankaka på kvällen
dagen därefter bjöd v in oss på vintertema.. wii vinterspel + snöbollskrig + varmchoklad & bullar är ett vinnande koncept.


sen blev det across the universe + once med mor som sällskap.. vi fann även att kiosken mitt mot ingången till huset har ett, inte stort men, sortiment av chips och dylikt.. mycket bra för nödsituationer..
j kom förbi.. hade två rosor med sig, varav den ena blomman försvann på vägen, ibland är vardagen precis sådär lagom töntigt romantisk, en ros och en pinne med blad på - kan det bli finare än så?

söndagen kom och det blev en shoppingrunda längs kungsgatan och mot haga till.. n hittade fynd efter fynd, har lovat mig själv ett par skor på rean men får bara lust att sy eget när jag ser de halvtrasiga fjolårsgsplaggen...

måndagen kom, tåget gick och vardagen väntade på mig i tvättstugan...

på onsdag, om jag inte har fullt upp med bilar och tal så blir det en tillbakablick till nyårsdagen... (hade tydligen inte lagt in bilderna på rätt dator den här gången heller...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0