lovets sista dagar

Idag är en bra dag, eller var en bra dag...
vaknade fel, kändes som om jag aldrig somnat... men så blir det kanske när man inte lägger huvudet på kudden för ens någon gång efter tre.. när jag väl blivit ur dragen ur sängen av en snäll men sträng mor märker man att pyjamasbyxorna krympt - eller så har jag växt.. lägenheten var iskall och när jag smög mig tillbaka till den varma sängen så attackerade smulorna, från helgens frukost i sängen, mig från alla håll.

men sen så fick jag fart, blev klar med halva skolarbetet, att konstanalyser ska ta så lång tid.. och när jag tryckt ner sista punkten till uppgift 1:1 ringde det på dörren och där stod karlstad.. efter bara några minuter innanför dörren hamnade jag underst i en hög av barn, kuddar och pusselbitar. - barn är rätt charmiga ibland men jag kan inte hjälpa att tycka mest om dem när de sover.. 

sen firades det julafton, fick en samling höganäs koppar så nu ska det drickas te!

Har märkt att min teckenspråkska är lite ringrostig.. får nog göra något åt det, men karlstad träffar man bara några gånger om året så peppen på en kurs är relativt låg.

Imorgon blir det galjonsfigurer, båtar och vakna, springande barn. Även en busstur till puketorp för en planerad avancerad bakning. j är min räddning den här veckan!


Jordan Sokol - parka, ibland frågar jag mig själv varför jag valde en halvestetisk linje när konstnärer som Sokol dyker upp i mitt liv.. jag kan ju inte ens måla! och detta kallar folk kitsch..

"kitsch, konst producerad på billigt sätt, utan konstnärligt engagemang, men som kopierar och överdriver former från dyrare verk." / http://www.ne.se/kitsch

vart är världen på väg?

sa jag att det var en bra dag idag? Billie The Vision & The Dancers – A Man From Argentina gjorde den bättre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0