ny vecka

första veckan med nytt schema, vi på schillerska är lite efter..
schemat är inte det bästa och lektionerna kunde ha varit roligare, men jag får väl göra en schillerskanalys av det hela om några veckor, är ju tydligen min kära fars fel att jag nu kommer ha naturkunskap 4 gånger i veckan.. (går man samhäll/estet så borde det väl snarare vara samhällskunskap b, historia b eller typ ekonomi a... men nej inte schillerskas studiemotiverade elever...)

som om det inte var nog med att min måndagssovmorgon till halv tre nu bara är ett minne blott så är mitt hus ännu än gång ockuperat av byggnadsgubbar, denna gång ska de byta fönstren mot gatan, för den som inte besökt kungsgatan 5b betyder detta att alla rum förutom hallen och köket, som redan blivit bytt, nu ska få nya fönster och alltså kommer allt i hela lägenheten få samma yta som glaserade formgivningsföremål innan de hamnat i den stora ugnen.. mitt rum är nu i ungefär samma fas som det var när vi flyttade in, det är kallt i hela lägenheten då köksdörren tappat sin stängnings funktion, de rummen med bebolighet är köket och hallen och pappa har självklart valt att ha middag för halva göteborg i kväll..

men när jag vaknade i morse så sprack planen.. gubbarna kommer i morgon, dagen då jag slutar 12.05, men idag då jag slutar fyra, ska fika med j och har teorilektion på kvällen så ska gubbarna rulla tummarna och ockupera vår balkong... jag kommer alltså spendera dagen på en byggarbetsplats, men mer om det i morgon..










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0