sista dagen..

.. på ett långt men inte så sportigt lov..

har överlevt, som den självständiga människa jag är, 4 dagar utan en pojke men så fort han kom hem blev det en helg på mårdvägen och k-street..

Men vägen fram till helgen var fylld av platon, sokrates, herakleitos, magkatarrer och jobb intervju - har om jag fattat rätt ett jobb, vilket är värt ett inlägg i sig.
men för att jag själv vet att jag är seg på att uppdatera mitt liv så blir det en kortfattad version nu..
mailade in mitt cv till alla tänkbara ställen, fick napp på några där jag vidarebefordrades till rätt personer och vipps några dagar senare så ringer jag och får reda på att hemtjänsten i Kungladugård hade norpat mitt cv, så ett samtal senare har en nervös flicka fått jobb.. tänka sig.

lovet bjöd även på en omvandling av balkongen, har renovering av utsidan på lägenheten som nog ingen undgått då huset ser ut som ett paket, men nu har jag äntligen fått ett golv och ett staket. så nu kan jag ge mig ut på nattliga eskapader igen ;)

har även insett, trotts mitt bristfälliga intresse för sport, att Os i Vancouver är riktigt roligt, ännu värre att hockey kan vara underhållning... suck jag som utgett mig för att vara oinsatt och ointresserad satt som på nålar i soffan och surade när tre kronor släppte in mål, bättring ylva persson!

har även trotts att det inte varit så helhjärtat skrivit lite skolarbete, gjort klart projektarbetet som förövrigt har sin vernissage nu i veckan, schillerskas ateljé Flygeln, ska hålla på från tisdag vid 12tiden tills på torsdag... hade hoppats på en kvällstid också men det verkar vara omöjligt att komma i kontakt med personalen på en skola..

nä nu är det Ski Cross som lockar och en tekopp som väntar

kanske att man borde tänka att det är läggdags snart också...

Kommentarer
Postat av: Håkan

Inte läggdags på ett bra dag, fast du måste ju kunna dra upp dig själv om 6 timmar får då smäller det ju mot Finland!



Fast då kan det ju bli måndag fortare.. knivigt läge :)!



Puss

2010-02-21 @ 23:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0