helgen som kom, och gick...

ny vecka och snart lov...

men först ett långt besök på mårdvägen.
En kort weekend och två lite bittra föräldrar, tror inte riktigt att de är redo för att deras lilla dotter ska bli stor, snart blir de som en gång var fyra bara två och då blir den stora fyran på kungsgatan gigantisk.

Weekenden med j inleddes med en balett, en något flummig sådan, kan inte riktigt säga att jag kunde se sambanden med originalet Törnrosa, men när mamma förklarade storyn dagen därpå så klarnade en del..



"Törnrosa är en sårad flicka i vår tid och sticker sig inte på en slända, utan tar en jungfrusil och träder därmed in i en annan sorts sömn än sagans."  - tror inte att det hjälpte att min narkolepsi slog till lite då och då underföreställningen..

Fredagen bestod av en förfest i villakvarteret där ingen hittar varken ut eller in och sedan en stressad promenad till bussen för att leka vip på Parken.

under färden var en viss h mitt sällskap och fick reda på en del fina saker om personen jag håller kär.. och dessutom så blev det lite mer planering av det kommande kalaset.




ibland är en kväll på Parken mer än en kväll på Parken och ibland är det skönt att få åka bil hem..

Lördagen bestod av en ofrivillig körövning och en ganska underlig färd "hem" för att senare sluta i ett kalasande av plopp och Tolkien. Men eftersom pojken somnade på min axel någon gång i början av film två och klockan slagit en bit över läggdags så blev det ingen trea.

Söndagen kom och helgen tog slut.. det blev dags att åka tillbaka till the K-street som under helgen varit belamrad av släkt.. där jag fördrev tid genom att söka allt som sökas kunde på offentligajobb.se och arbetsförmedlingen... men det tog inte lång tid innan j var tillbaka och söndagsmiddagen dukades fram.

nu är det måndag, ny vecka och fortfarande fattigmansmånad..
sista teorilektionen ikväll och en handledarkurs planerad, känns som om jag kanske kan klara av målet med ett körkort till sommaren...

xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0