Jultröttheten har slagit till, och det med full kraft..

Varför blir man bara så stressad när mörkret lägger sig tätt kring husen och när chokladbitarna i kalendern börjar ta slut?

Tröstade mig själv med att springa runt på staden som en galning för att testa mina ögon, hjälpa p med julklapps rådgivning, ge m bärhjälp från hemköp, köpa friskiskort, hämta piller på apoteket, tappa bort mig själv, hejda mig från att göra snöänglar mitt på järntorget och beklaga mig över alla snö som hamnat i skorna..

Är sen en tid tillbaka klar med alla julklappar, vilket borde vara betryggande och skönt men istället så blir jag arg på att julklappshögen i hallen bara växer… planen var att vi bara skulle ge en julklapp var i år och det har jag hållit mig till så det finns bara fyra stycken paket i brunt med gröna snören men när man läser på paketen så finns det närmare femtioelva paket från m och p… vad hände med att det är tanken som räknas och less is more?

Har gjort allt i år för att skapa julkänslan men på något sätt försvinner den i all avgassnö, alla byggnadsställningar och förfrysta tår.. vad hjälper två besök till det upplysta Liseberg, glöggkalas i en park, två luciakonserter, julklappsutdelning på ett café, pepparkaksbak, halv snöstorm , öppenspis , varma filtar och en underbar pojkvän när stress, ryggproblem och magkatarr ligger i skuggan av allt och bara vill äta upp mig så fort jag släpper fokus.

Men man ska inte klaga j gör mig lycklig, bloggens läsare är på en ganska stadig 6:a, f vill åka pulka med mig och igår lades det upp ca 20 bilder på mig på fb – alla finfina utan allt för mycket drogade ögon och konstiga poser.

Nu väntas det en lugn kväll hemma för att i morgon bli kalas, pepparkakshusbak, släktmiddag och biobesök, men imorgon är en annan dag!

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

oj oj oj, jag tror allt att jag får köra en "ta-det-lugnt-älska-jul-och-dess-stress-är-charm"-kampanj på onsdag med mycket varm choklad och skumtomtefri för din skull ;) är pepparkakor okej?

2009-12-21 @ 19:37:29
URL: http://fannywe.blogg.se/
Postat av: Anonym

pepparkakor är helt okej!

2009-12-21 @ 23:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0