En hektisk dag…



Lussekuppen var över förväntan trotts att det var nästintill omöjligt att hitta dit, lite för lite slagsmål och bara ett lag som spelade i bar överkropp… men J stod sig fint som målvakt och sista matchen vann de dessutom – trotts en avsaknad av namn och lite för mycket kebabpizza i magen, men ska man förlora så ska man göra det med bravur… som stolt suporter till ”the legion of the frozen yoghurt with mighty swords and lazer beems” (detta var inte deras namn men i ren fantasifull inspiration, och för att jag inte minns vad de hette, tror knappt att de själva gör det… så döper jag nu om dem) är jag nu hes och ganska trött.



Men inte var min dag slut där, som varje måndag bjuder schemat på matte c, en kurs som jag en tanklös dag i tvåan tänkte att den är säkert bra att ha… varför låter man ett barn bestämma sin egen framtid?

Dagen fortsatte med rollen som brevbärare på Hvitfeldtska, ett uppdrag från V, lättare sagt än gjort när musikaliska barn kan gömma sig lite varstans i byggnaden. Men att finna en lite pojke i stor pälsmössa var inte så svårt så några minuter senare var jag på väg mot götaplatsen för att möta min mor …

Då min far bestämt sig för att bjuda in sina vänner på middag fick jag och min mor underhålla oss på annat håll under några timmar och detta håll ledde oss till IKEA, där vi trängdes med andra stressshoppande sistaminuten fixare som bara måste ha den största mattan och en byrå trotts att armarna redan är fulla med de gula kassarna fyllda med ting man antagligen inte skulle ha köpt om man inte följt strömmen runt i IKEAS onda labyrint av köpmani… (inget ont om detta företag, är bara lite frustrerad över att jag lyckats spendera lite för mycket pengar på lite för kort tid..)

Väl hemma blev vi mötta av ett berg av skor, god mat och ett antal nyfikna ögon… men tyvärr så hade jag en dejt med Naturkunskap B, så maten hamnade i fel strupe, snön som tydligen yrade någon stans i Puketorp smalt utanför fönstret och de nyfikna ögonen blev pratglada munnar som mer än gärna ville veta allt om mitt liv.


Antar att det får bli pluggande i morgon istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0